دسته بندی: نکته ها

10 تا از بهترین ایده های صفحه فید اینستاگرام

 

همانطور که می دانید به صفحه ای که در آن لیست تمام پست های اینستاگرام شما در آن قرار دارد، صفحه ی فید میگویند . اهمیت این صفحه بشدت بالاست چون وقتی کسی وارد پیج شما می شود اولین چیزی که توجه او را جلب می کند، همین صفحه ی فید می باشد .

به عبارتی این صفحه نقش اساسی در افزایش فالورهای شما دارد.پس اگر شما جذابیت این صفحه را برای بازدیدکنندگان پیجتون بالا ببرید، باعث میشه که کاربر ترغیب بشه پیج شما را فالو کنه پس با توجه به اهمیت صفحه Bio ،ما در سپیاوب تصمیم گرفتیم این مقاله را برای شما آماده کنیم

امیدوارم از این اکانتهای اینستاگرام که برای نمونه برای شما جمع آوری شده است ایده بگیرید و یک صفحه ی فید فوق العاده و جذاب طراحی کنید .

ضمنا اگر پیجی سراغ دارید که فید جذابی داره به ما معرفی کنید تا به لیستمون اضافه کنیم.

من تو این مقاله 10 دسته بندی مختلف برای فید اینستاگرام انجام داده ام :

(قاعدتا تعداد دسته بندی فیدها محدود به این 11 مورد نیست و هدف من تو این مقاله فقط آشنا کردن شما با برخی از این فیدهاست. حتما اگه فید جذابی دارید به ما معرفی کنید.

 

Same background for all photos

White background

Moody tones

Brown vibes

Colorful

Flatlay love

Lifestyle

Bookstagram with a touch of magic

White borders

Quotes and drawings

Mix of quotes and photos

 

 

ایده ی اول : پس زمینه ی یکسان برای همه ی عکسهای فید

 

اگر شما هم یک پس زمینه زیبا و منحصر به فرد برای عکسهای خودتون دارید پس بیایید یک فید اینستاگرام با پس زمینه ی یکسان برای تمامی عکس های فید خودتان انتخاب کنید. با استفاده از پس زمینه یکسان برای تمام عکس ها، شما یک فید جذاب خواهید داشت. همانطور که می بینید، برخی افراد دارای پیج هایی با پس زمینه های زیبا هستند که عکسهای فید آنها را منحصر به فرد کرده است.

 

 

ایده ی دوم : پس زمینه ی سفید برای تمامی عکس ها

پس زمینه عکس های شما نقش مهمی در سبک کلی مربوط به صفحه فید اینستاگرام شما بازی می کند. برخی از مردم دوست دارند پس زمینه سفید را برای تمام پست های خود اعمال کنند. به عنوان نمونه به زیبایی، تمیزی ، سادگی و فانتزی بودن فیدهای زیر نگاه کنید.

 

 

۳ – ایده ی سوم : Moody tones

حالا بیاییم به کمی از فیدهای با زمینه سفید فاصله بگیریم و به طرف فیدهای تیره تر برویم در صورتی که بخواهید فیدهای تیره رنگ داشته باشید، ایده هایی از فید تیره رنگ و زیبا در اینستاگرام را در تصاویر پایین دنبال کنید.

 

 

۴ – ایده ی چهارم : brown vibes

آیا می خواهید فید اینستاگرام خود را COOL و راحت کنید؟ یک پس زمینه قهوه ای را برای فید خود امتحان کنید. شما می تونید از دانش مربوط به رنگهای مختلف استفاده کنید و با توجه به برند و بیزینس خودتون رنگ مناسب را برای صفحه فید اینستاگرام خودتون انتخاب کنید.

 

 

۵ – ایده ی پنجم : colorful

حالا به فید های رنگی نگاه کنید. ترکیب رنگ ها را در عکس های خود ایجاد کنید تا فیدهای خود را روشن و رنگارنگ کنید.

 

 

۶ – ایده ی ششم : Flatlay love

بعضی افراد علاقه مند به گرفتن عکسهایی مختلف و متفاوت از منظره ای یکسان و یکنواخت هستند. و در اینستاگرام شهرت بعضی افراد در همین گرفتن عکسهای یکنواخت از یک سطح مشخص می باشد.

 

 

۷ – ایده ی هفتم : lifestyle

همه فیدهایی که  ما در این بخش معرفی میکنیم در مورد کتاب ها نیست.  شما می توانید پست های مورد علاقه خود را با کتاب ها و زندگی روزانه خود مخلوط کنید. به عنوان مثال، شما می توانید عکس از لباس های خود، غذا، تعطیلات، چشم انداز، خانه، و غیره ارسال کنید . نمونه های زیر قطعا الهام بخش خواهد بود.

 

 

۸ – ایده ی هشتم : Bookstagram with a touch of magic (فیدهایی جذاب و جادویی)

آیا می خواهید فید خود را فوق العاده خلاقانه طراحی کنید؟ چرا از عکسهایی با تم سحر و جادو در فید خود استفاده نمی کنید؟ چرا عکس هایی کاملا غیر عادی نمی گیرید؟

قرار دادن خودتون در بین توده ای از کتابها یا استفاده از کتابهای خود برای ایجاد الگوهای جذاب، زمینه های سرگرم کننده و یا نقشه ها؟

 

 

9 – ایده ی نهم : white boards

ایده دیگر این است که از حاشیه های سفید در عکس هایتان استفاده کنید.به عبارتی جدا کردن حاشیه ی عکس های فید با رنگ سفید باعث جذابیت بیشتر پست ها و جدا کردن مرز پست های منتشر شده خواهد بود.

 

 

 

10-ایده ی دهم : Mix quotes and photos

ترکیب عکس با نوشته یا نقل قول از بزرگان،هنرمندان،دانشمندان یا دیالوگ های فیلم و… هم ترکیب جذابی خواهد بود که دو نمونه از این ترکیب در عکسهای پایین آمده است.

 

 

 

 

شما از کدام یک از ایده های بالا برای صفحه فید اینستاگرام خود استفاده می کنید یا کدام مورد را بیشتر می پسندید؟

اگر یک حساب اینستاگرام داشته باشید، ما دوست داریم آن را ببینیم. لطفا نظر خود را در زیر این مقاله (در بخش نظرات) و به همراه نام کاربری اینستاگرام خود برای ما بنویسید ما آن را چک خواهیم کرد .

 

اگر هم پیجی دارید که حاوی فید جذابی می باشد یا پیجی سراغ دارید که فید زیبایی داره بسیار خوشحال میشیم تو قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

امیدوارم ایده های ذکر شده در مقاله براتون مفید بوده باشه. با ما همراه باشید… طراحی سایت سپیا وب

 

بهترین طراحی وب سایت در سال 2019

سال 2019 رو به اتمام است و در حال رفتن به فصل پایانی دهه هستیم. عموما در پایان سال جمع بندی از همه کارهای انجام شده در سال را انجام میدهند و ما هم تصمیم داریم در اینجا بهترین طراحی وب سایت را بررسی کرده و 10 تا از تکنیک های  بکار گرفته شده در طراحی سایت را مرور کنیم.

بهترین طراحی وب سایت در سالی که گذشت.

اینترنت در ده سال گذشته رشد و تحول زیادی یافته است: ما شاهد سلطنت موبایل ، معرفی AR ، VR ، AI ، AMP و بسیاری از مخفف های دیگر بودیم.

به همان اندازه که تمام این فناوری جدید هیجان انگیز  بوده است ، طراحی وب نیز دستخوش این تغییر و تحولات بوده است.

در بعضی از سالها ، روند طراحی به سمت خلاقیت بی حد و حصر پیش رفته است ، قالب های شبکه ای و عکس ها، تصاویر پر جنب و جوش ، طرح های رنگی جسورانه و طرح های نا متقارن.

سالهای قبل ، پیشرفت های فن آوری باعث شده بود که وب سایت ها با هوشمند تر شدن یادگیری ماشین و تعامل خلاق ، باهوش تر شوند و ارتقا و پیشرفت در روند طراحی را ایجاد کنند .روند طراحی وب سایت در سال 2019 ، این دو روی سکه یعنی زیبایی شناسی و فناوری را مانند گذشته باهم تجربه کرد.

مجموعه پیش رو فقط  پیش بینی هایی از بهترین طراحی وب سایت در سال 2019 است ، اما به هیچ وجه حرف آخر برای نوآوری و خلاقیت نیست.

10 نوع از بهترین طراحی وب سایت برتر که در سال 2019 زیاد انجام گردید

1- فونتهای “سریف روی صفحه نمایش

 

همه ما این قاعده را شنیده ایم که فونتهای serif  برای پرینت هستند و sans-serif برای صفحه نمایش هستند. اما کمی دقیق تر از استفاده این فونتها در طراحی وب با خبر می شویم.

در حالی که sans با خوانایی تمیز خود ، هنوز هم در نوشته های طولانی سایتها بکار می رود ، برندهای بیشتر و بیشتری استفاده از Bold-Serif را در قسمتهای مختلفی از طرح های خود مانند هدر و فراخوان یک فعالیت (Call To Action) بکار می برند.

یک دلیل خوب برای این امر وجود دارد: serif ها به صورت تزئینی طراحی شده اند و ویژگی آنها برای تأکید مناسب است.و حتی با اینکه طراحی serif ها اغلب مربوط به گذشته هستند ، شخصیت های زیادی دارند و از آنچه فکر می کنید سازگارتر هستند.

مثلاً سری های گرد را که در مارک شاد Mailchimp ایجاد می کنند، ملاحظه کنید. یا سری های خمیده و فاصله های جسورانه که ظاهری مدرن برای Medium ایجاد می کنند.

2- پالت های رنگ سیاه و سفید

رنگ یکی از مهمترین عناصر یک وب سایت است. روحیه را پرورش می دهد ، یک برند را منسجم می کند و با ایجاد نشانه های بصری کاربران را از طریق رابط هدایت می کند. در سال 2019 ، شاهد طراحی جسورانه سیاه و سفید بودیم که تاثیرات چشمگیری داشتند. به معنای واقعی کلمه ، رنگ است که ما جهان را با ذرات متعدد، جذاب می بینیم. اگر رنگها از بین بروند ، ما جهان را متفاوت می بینیم : بافت ها و شکل ها شفاف تر می شوند و به نظر می رسد جهان بطور بی روح و ساکن است.

رنگ سفید به خودی خود تمیز و محفوظ است در حالی که سیاه قوی و محکم است. اینها را ترکیب کنید و ظاهری کاملاً چشمگیر به دست آورید.

از قضا ، بزرگترین تأثیر طرح های سیاه و سفید می تواند در ترکیب آنها با حداقل رنگ باشد. افزودن یک قسمت کوچک رنگ نه تنها دریای تک رنگ را از بین نمی برد بلکه نقاط مورد علاقه و فراخوان های عمل را بیشتر جلوه می دهد.

3- اشکال طبیعی ، ارگانیک

اگرچه صفحات وب معمولاً برای شبکه های سیستماتیک تنظیم شده اند ، اما طراحان به سمت شکل های طبیعی و خطوط صاف روی آورده اند. سازه های هندسی مانند مربع ها ، مستطیل ها و مثلث های با گوشه های تیز خود باعث ایجاد احساس ثبات می شوند ، اما طراحی های برتر درسال 2019 بیشتر متاثر این المان ها بوده است.

از آنجا که اشکال ارگانیک به طور طبیعی ناقص و نامتقارن هستند ، می توانند عمق طراحی وب را فراهم آورند که باعث شود عناصر صفحه از هم متمایز شوند. آنها در طبیعت موجود هستند (به اشکال خمیده درختان و تپه ها فکر کنید) ، اما عناصر اقتباسی، می توانند خلاقیت انسان را در دست سازه هایی مانند جعبه رنگ های بکار رفته بروز دهند. هدف در اینجا این است که طراحی وب از طریق تجسم طبیعت، احساس زنده بودن و حیات را ایجاد کند.

4- استفاده از تصاویر ویدیویی و افکت (Glitch Art)

هیچ لیست برترینی کامل نخواهد بود بدون اینکه نوعی طراحی با سیستم Retro (اقتباس از نوستالژی) در آن موجود باشد. در مورد glitch art ، آن لحظاتی که اشکالاتی درفیلم، همانند کهنگی یا پارازیت یا شبیه یک اتصال dial-up آهستگی ، منجر به ایجاد یک تصویر تحریف شده می گردد ، به آن  جلوه ویژه  glitch art گفته میشود.

در زمان مدرن ما وقتی رایانه ها اینقدر گسترده هستند ، ایرادها قابل توجه هستند. ما از قدرت گرفتن ماشینها می ترسیم ، اما نمی دانیم بدون آنها چه می کنیم.از این رو ،ایراد و اختلال در فناوری باعث جذاب شدن موضوع شده و در اجرای طراحی بکار میرود . جایی که می تواند چشم بیننده را به سمت قسمت هایی از سایت که دارای پیچ و تاب ، درخشش و انعکاس هست ، جلب کند.

زمانه ای عجیب و غریب است که در آن زندگی می کنیم و هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که به کجا می رود. Glitch art با دادن ظاهری روان به وب سایتها این احساس تمایز را تقویت می کند.

5- تعامل  کوچک

تعامل های کوچک، پارامترهایی با یک هدف هستند: تعجب کاربر و ایجاد رویدادی جذاب و واقعی. هر بار که یک عمل کوچک را در یک وب سایت یا برنامه انجام می دهید و یک عکس العمل یا افکت خاص به آن را می بینید ، این یک تعامل کوچک است.

وقتی صفحه توئیتر خود را تازه می کنید و بوق می شنوید ، این یک تعامل کوچک است. یا هنگامی که فیس بوک را چک می کنید ، نماد قرمز رنگی که شماره پیام شما را نشان می دهد ، تعامل کوچک است.

اینها مثالی از رایج ترین کاربردهای آن بود. اما در سال 2019 ، صفحات وب به شدت تجسم های تعاملی تر خود را نشان دادند. پویانمایی و پیمایش انیمیشن ها ، صدای جرقه زدن و موارد دیگر.

روی هم رفته ، این روشی ظریف برای درگیر کردن مخاطبان شما در وب سایت شما ست. با این روش اطلاعات مربوط به آن مورد و اهداف خود را به کاربران منتقل می کنید و باعث می شوید صفحات وب کمی باهوش تر به نظر برسند.

6- ربات چت ها ، تکامل یافتند

گفتنی است که ربات چت ها مدتی است در حال پیشرفت هستند اما در سال 2019 در کانون توجه قرار گرفتند. این بیشتر به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که باعث می شود آنها هوشمند تر و کارآمد تر شوند.

چت های جدید (Chat) ، گپ های بیشتر و بیشتر در صفحات وب با سطح سفارشی سازی بالاتر از آنچه در نمونه های گذشته مشاهده کرده ایم ، نمایش داده می شوند. رنگهای روشن باعث می شود که آنها نه تنها در صفحه برجسته تر باشند بلکه جذاب تر هم باشند.

ما همچنین می توانیم هجوم استیکر های دوستانه را برای نشان دادن برندها پیش بینی کنیم و چهره ای شخصیت پذیر به این رباتها بدهیم.

7- حتی محتوای ویدیویی بیشتر

شما به یک منتقد فیلم نیاز ندارید تا به شما بگوید محتوای ویدیو برای وب چیز جدیدی نیست. ویدئو نه تنها صفحه را متنوع می کند بلکه کاربر در حال مرور که وقت لازم را برای جستجو در متن های زیاد ندارد   را به مخاطب شما ،تبدیل می کند.

حرکت جدیدی که گوگل در صفحه نتایج جستجوی مختلط انجام داده است ، قرار گیری نتایج محتوای ویدیویی بالای صفحات وب استاندارد است.

این امر باعث شده است تا وب سایتها ، تولید ویدئو  را در اولویت قرار بدهند تا بتوانند به راحتی جستجو شوند و محتوا را با کارآمدترین شکل به اشتراک بگذارند.

8- مینیمالیسم یا حداقل سازی

شاید یکی از کلاسیک ترین و بی زمان ترین روند طراحی وب ، مینیمالیسم انتخاب باشد. هرچه عناصر و محتوای کمتری در یک وب سایت وجود داشته باشد ، مخاطب شما نیز کمتر فکر خواهد کرد.

اگر یک وب سایت به روشی صحیح طراحی شود ، دقیقاً آنچه را که کاربر جستجو می کند ، نشان می دهد.

مینیمالیسم همچنین در سال 2019 بر چشم انداز  رسانه های دیجیتال حاکم شد. انیمیشن ها و جلوه های محو کننده که پیمایش را جذاب تر می کنند ، باعث می شدند صفحات وب فرصت یابند تا فضای خود را از فضای محتوا جدا کنند و در نتیجه فضای سفید ، کنتراست و تایپو گرافی بیشتری را ایجاد کنند ، بدون اینکه عناصر سردرگمی زیادی داشته باشند.

9- مرور سازگار با موبایل

مرور بوسیله مرورگرهای تلفن همراه از مرور در کامپیوترهای خانگی کاملاً سبقت گرفته است. یكی از مهمترین مطالعات در این زمینه ، “جوش كلارك” با كتاب خود “طراحی برای لمس” بود كه در آن به بررسی چگونگی نگه داشتن کاربران تلفن های همراه خود می پردازد و  اینکه چگونه باید حرکات آنها ، بویژه انگشتان شست ، در فرایند طراحی وب پردازش شود.

اکنون بیشتر و بیشتر ، کاربران با ناوبری متناسب با انگشت شست ، مانند منوی افقی که به پایین صفحه های تلفن همراه منتقل می شود ، روبرو می شوند. این موضوع در بهترین طراحی وب سایت های بررسی شده نیز رعایت گردیده اند.

10- تنوع

اغلب مردم فراموش می كنند  كه  وب (web) همیشه همراه با یك جفت دیگر از w یعنی : world wide (جامعه جهانی) آمده است.(اشاره به www اول آدرس سایت)

اینترنت میلیاردها نفر از مردم سراسر جهان را از فرهنگ های مختلف ، توانایی ها ، سنین ، هویت جنسیتی و… را به هم متصل کرده است. مردمی که دوست دارند خودشان را در محتوایی که منتشر می کنند نشان دهند به جای اینکه از مدلهای عکس تکراری خودشان استفاده کنند.

حتی تصاویر کوچکی (مانند انواع ایموجی ها) باعث شده است که احساسات مردم از اقشار مختلف ،در فضای دیجیتال به هم نزدیک شود. طراحان وب  جهشی حتی بزرگتر به سمت فراگیر بودن و بهبود استانداردهای دسترسی به تصاویر آگاهانه و متنوع اجتماعی دارند.

جهان هنوز راه طولانی ای در این زمینه طی نکرده است ، اما این طراحان هستند که می توانند از هنر و صنعت خود استفاده کنند تا نشان دهند که وب قرار است در مورد افراد واقعی باشد که ارتباطات واقعی برقرار می کنند.

برگرفته از :

 Lennart de [email protected]

با سپیا وب لذت طراحی سایت را بچشید.

نحوه ساختن تیم تولید محتوا حرفه ای از پایه

چگونه یک تیم تولید محتوا حرفه ای بسازیم؟

 

از مهمترین جنبه های ساخت تیم تولید محتوا حرفه ای ، استخدام متخصصان محتوای مناسب و تعیین اینکه آنها چگونه وقت خود را می گذرانند.

در زیر هفت روش وجود دارد که به شما در تصمیم گیری و ساخت تیم تولید محتوا حرفه ای کمک می کند:

1- تحقیقات خود را انجام دهید

تحقیق اولین قدم است که من به تشریح آن می پردازم ، اما باید پیوسته باشد. بازاریابی دیجیتال به سرعت تغییر می کند ، و شما نیز نیاز دارید که به همان سرعت تغییر کنید.

لازم نیست گرفتار آنچه که دیگران انجام می دهند شوید ، اما باید مطمئن شوید تیم شما فاقد مهارت های مهم نباشد. به عنوان مثال اگر می دانید که  بررسی محتوا برای هر تیم محتوا اساسی است ، تیم شما باید بتواند که چگونه آن را انجام دهد.

یكی از بهترین و سریعترین راهها برای انجام این نوع تحقیق ، جستجوی توصیفات شغلی استراتژیست محتوا است. مرور توضیحات شغلی به شما کمک می کند تا بفهمید چه مهارتهایی برای اعضای تیم شما نیاز دارید.

اگرچه توضیحات شغلی متفاوت خواهد بود ، به احتمال زیاد متوجه مضامین مشترکی خواهید شد. لیستی از آن مهارت ها را تهیه کنید و بفهمید تیم شما چه تجربه ای را ندارد یا اینکه دوست دارید آنها را برای رشد بر روی چه چیزی تمرکز کنند.

توضیحات و عناوین شغلی متفاوت خواهد بود ، بنابراین مطمئن شوید که عناوینی مانند متخصص محتوا ، بازاریاب محتوا یا استراتژیست محتوای UX را جستجو می کنید.

هنگامی که شما نیاز به استخدام یک استراتژیست جدید دارید ، این تحقیق به شما اطمینان خاطر می دهد که فرد مناسب را استخدام می کنید.

 

تیم تولید محتوا حرفه ای - سپیا وب

2- رقبا را امتحان کنید

 

روش دیگر برای تشخیص اینکه تیم شما در کجا باید تمرکز کند ، تحقیق از رقبا است.

آیا آنها نقشه ای برای تولید محتوا  دارند و شما ندارید؟ آیا بزرگترین رقیب شما ناوبری خود را تغییر داده است و ناوبری شرکت شما به تعمیرات اساسی نیاز دارد؟

شاید وقت آن رسیده باشد که تیم محتوا شما روی این موضوع تمرکز کند.

 

3- در کنفرانس ها و جلسات شرکت کنید

 

اگر شخصی که قبلاً تیم محتوا را اداره کرده بود ، دیگر در شرکت شما نیست ، یا اگر تیم کاملاً جدید است ، باید با افراد خارج از سازمان خود صحبت کنید. کنفرانس ها و جلسات می تواند مکانی عالی برای دیدار با مدیران تیم محتوا یا همکارانی باشد که در یک تیم محتوای دیگر مشغول به کار هستند.

سعی کنید به جلسات یا کنفرانس های مورد علاقه خود بروید. و انتظار نداشته باشید چیزی خاص از آن دریافت کنید ، از این طریق طبیعی تر و بروز تر خواهید بود.

4- یافتن افراد در LinkedIn

اگر هنوز نمی توانید خود را برای رفتن به این رویدادها قانع کنید ، سعی کنید مدیران محتوا را در LinkedIn جستجو کنید. برای آنها پیام ارسال کنید و از آنها بخواهید که با شما تماس بگیرند. یا اگر آنها نزدیک هستند ، به یک کافی شاپ دعوتشان کنید. اگر پیام شما مودبانه و با احترام باشد ،دیگران جواب مثبت خواهند داد.

پس از دیدار ، می توانید از آنها در مورد موضوعاتی مانند آرایش تیمشان یا اینکه جلسات تیمشان به چه شکل است سؤال کنید.

5- خبرنامه و کتاب بخوانید

علاوه بر بیرون رفتن و دیدار با افراد جدید ، من عاشق الهام گرفتن از خبرنامه ها و کتاب ها هستم. خبرنامه ها راهی دیگر برای دریافت الهام روزانه یا هفتگی در صندوق ورودی شما است.

6- افراد مناسب را استخدام کنید

حتی اگر شما از بهترین ابزارها استفاده کنید و به تمام کنفرانس های شهر خود هم بروید ، تیم شما بدون افراد مناسب ،کارایی نخواهد داشت.

ایجاد یک تیم تولید محتوا حرفه ای ، تنها مربوط به شما نیست. این مربوط به افراد تیم شما و نحوه هدایت آنها است.

بسته به  تعداد استراتژیست های محتوا که باید استخدام کنید ، باید به دنبال افرادی با مجموعه مهارت های مختلف باشید تا تیم خوبی داشته باشید.

به عنوان مثال ، اگر سه استراتژیست محتوا دارید که دانش عمیق SEO دارند ، ممکن است در آینده استخدام یک استراتژیست محتوا با محوریت UX را در نظر بگیرید.

7- شخص دست راست خود را پیدا کنید

 

از مهمترین درسی که باید به عنوان مدیر یاد بگیرید این است که شما نمی توانید و نباید ،کسی باشید که همه کارها را انجام می دهد. زیرا کنترل از دستتان خارج می شود ، در پایان به یک مدیر ناچیزی تبدیل می شوید که تیم شما هنگام بیرون آمدن شما از دفتر از کار می افتد. این برای شما ، رئیس و برنامه های تعطیلات تان جالب نیست!!

اگر تیم بزرگتری دارید ، باید شخصی را پیدا کنید که بتوانید با او از نزدیک همکاری کنید. این شخص می تواند نماینده شما در پروژه های بزرگتر بوده و در تیم ، فروش و آموزش به شما کمک کند.

آنها باید به گونه ای باشند که به همان اندازه که دوست دارند تیم موفق شود ،دوست داشته باشند که شما هم موفق شوید.و سابقه اثبات مسئولیت پذیری را نیز در کارنامه خود داشته باشند. و شما نیز باید اعتماد کنید و دوست داشته باشید که با آنها کار کنید.

تفویض وظیفه باعث موفقیت بیشتر شما خواهد شد. همچنین به آماده سازی شخصی برای مدیریت بالقوه تیم در آینده کمک خواهد کرد. به این ترتیب ، شما می دانید که می توانید آنچه را که با دستان خود ساخته اید ، بگذارید و همه چیز در مسیر هدف شما ادامه خواهد یافت.

 

تیم تولید محتوا حرفه ای - سپیا وب

شما یک تیم محتوا ساختید، حالا چه می کنید؟

هنگامی که تیم خود را تأسیس کردید و می دانید تیم شما در چه زمینه هایی تمرکز دارد ، می توانید در مورد چیزهایی مانند مستندات ، همکاری بین تیمی و تست و تمرین فکر کنید.

 

منبع ایده ها از همکاری و مشارکت با تیم بوجود می آیند

اگر می خواهید تیم تولید محتوا حرفه ای بسازید ، همکاری بین تیمی ضروری است. اگر به طور مداوم در یک اتاق هستید و در کنار مشکلات با هم کار می کنید ، ایده های بهتری خواهید داشت.

همچنین پاداش سرمایه گذاری روی یک تیم را به دست می آورید. اگر آنها ببینند که کار شان برای سازمان شما تغییر ملموس و مثبتی  ایجاد می کند ، علاقه ی بیشتری به ماندن در گروه شما نشان خواهند داد.

 

همه مراحل را مستند کنید

از اشتباهات گذشته بیاموزید؛ بهتر است اولین باری که مراحل را طی می کنید ، مستند کنید. اگر این کار را نکنید ، بعدا زمان بیشتری از شما خواهد گرفت. و سریعترین راه برای ناامید کردن اعضای تیم ، عدم وجود فرایندها است.

من یک بار با شخصی که در مورد فعالیت هایش بسیار پنهانی کار می کرد ، برخورد داشتم. آنها در یک قسمتی از استراتژی محتوا تخصص داشتند و می خواستند تنها نماینده آژانس باشند که می داند چگونه آن کار را انجام دهد. من این رفتار را دوست نداشتم ، اما به این شخص اجازه دادم از ترس از دست دادن کارش، آن کارها را انجام دهد.آنها به هر حال آن کار را به پایان رساندند و من بدون هیچ مستندی از روند فعالیت آنها باقی ماندم. و نفر بعدی که برای جایگزینی آنها استخدام کردم ، ناراحت شد که چرا ما مستندات یا مراحل انجام شده را مستند نداریم.

همچنین این مهم است که یک قدم جلوتر بردارید. هنگامی که مراحل ثبت نام را انجام داده اید ، باید آن را با سایر تیم های ذیربط در سازمان خود به اشتراک بگذارید. توصیه می کنم سند را با تاریخ “آخرین به روزرسانی” علامت گذاری کنید ، بنابراین می دانید چه وقت موقع نوسازی آن است.

پس از ساختن تمام مستندات ، باید بهترین مکان برای بایگانی آن را پیدا کنید. اگر افراد سوالی داشته باشند که مستندات بتواند پاسخ دهد ، آنها را به سمت بایگانی هدایت کنید. به یاد داشته باشید ، اگر کسی هم از آن استفاده نکند ،  باید آن را ایجاد کنید.

 

فرایندها را فقط برای انجام آن ، تغییر ندهید

تغییر کافی ، رکود نیست ، اما تغییر بیش از حد ، همه گیر است.

تغییرات را انجام دهید در حالی که به هسته اصلی آنچه انجام می دهید ،متعهد هستید.وقتی تغییراتی ایجاد می کنید ، در مورد دلیل آن مصمم باشید. شما نباید دائماً ایده ها و فرآیندهای جدید ایجاد کنید زیرا به این سبب تیم شما هرگز در کارهای خاص و پروژه ها کارآمد نخواهد بود.

ایجاد یک تیم تولید محتوا حرفه ای چالش برانگیز است. تقریباً می توانم تضمین کنم که پیشرفت شما بیشتر از آنچه شما فکر می کنید طول بکشد ، اما وقتی این کار را انجام دهید ، بسیار رضایت بخش خواهد بود. و اگر صبور ، پرشور و مراقب اشخاص در تیم خود باشید ، یک فرهنگ ایجاد می کنید برای افرادی که از رفتن به محل کار خود لذت می برند.

منتشر شده در تاریخ 09/19/2019 توسط کیتی مک کنا.

تیم تولید محتوا حرفه ای - سپیا وب

 

 

11 نکته در طراحی وب سایت تجاری

آیا وب سایت تجاری شما برای مخاطبان هدف شما جذاب است؟ آیا با طراحی وب سایت تجاری خود نتایج پرسود کسب می کنید؟آیا رشد برند شما روندی یکنواخت دارد؟

پاسخ این سؤالات را می توان بدون صرف هزینه های گزاف برای متخصصان و به روز رسانی نرم افزارها کشف کرد. احتمالا برای شما بارها اتفاق افتاده که یک وب سایت جذاب و بصری ایجاد می کنید ، اما با تمام توان خود عمل نمی کند. در این مقاله ، ما نکات خلاقانه ای را برای طراحی وب سایت تجاری ارائه می دهیم که با رعایت آنها توجه مخاطبان را به خود جلب کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم به 11 نکته در زمینه طراحی وب سایت تجاری تا مشتریان بالقوه را به خود جذب کنیم:

1- برنامه ریزی کنید

هرگز سعی نکنید وب سایت بدون برنامه تولید کنید. مواردی را ترتیب دهید تا اطمینان حاصل شود که بازدید کننده می تواند هنگام اولین بازدید از وب سایت شما به راحتی آنچه مورد نیاز است را پیدا کند.

به صورت نرمال، سایت خود را به گونه ای در بالا و پایین آن سازماندهی کنید  که مطابق آنچه که می خواهید مشتری های شما می خواهند ببینند، باشد. این نوع قالب به شما کمک می کند تا تجارت خود را پرورش دهید.

مرحله بعدی طراحی وب سایت خواهد بود .

2- به شبکه های اجتماعی خود لینک دهید

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وبرسانه های اجتماعی راهی برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. اگر ازآیکون شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنید ، به این معنی است که ترافیک زیادی را برای شبکه های اجتماعی خود از دست می دهید. به طور کلی دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در بالا یا پایین پست وبلاگ قرار دارند.

مناسب ترین آیکون های اجتماعی فیس بوک ، توییتر، تلگرام و اینستاگرام هستند ، در حالی که برخی از دارندگان مشاغل مشتاق هستند ایده های کسب و کار را از طریق یک ویدئو دنبال کنند. YouTube و آپارات یك فرصت دیگر برای آنها خواهد بود.

با یک کلیک ، یک بازدید کننده می تواند برای توجیه بیشتر یا روشن شدن درخواست خود به صفحه اجتماعی کسب و کار شما برسد.

 

3- ازدکمه های ” درخواست اقدام” (Call to Action) استفاده نمایید

مشاهده شده است كه بسياري از آژانس هاي طراحي وب ، فراموش کرده اند كه در مکان مناسب ، دکمه ” درخواست اقدام ” را اضافه كنند. جای گذاری این دکمه برای به دست آوردن اطلاعات، بسیار مهم است ، آیا مخاطبان با خواندن مطالب وب سایت و بررسی محصولات و خدمات یک شرکت احساس خوبی می کنند و آیا مشتاق می شوند تا روی دکمه ” درخواست اقدام ” کلیک کنند.

خوب ، هر یک از محصولات و خدمات باید یک دکمه “درخواست اقدام” داشته باشند تا بازدید کننده بتواند به طور مستقل کلیک کند. دلایل زیادی برای اضافه کردن آن وجود دارد ، به عنوان مثال ، کلیک برای اطلاعات بیشتر ، برای بارگیری چیزی یا برای روند پرداخت.

 

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

 

4- انتخاب تصاویر

آیا فکر می کنید محتوا برای جذب مشتری کافی است؟ در بعضی موارد ، ممکن است باشد ، اما همیشه درست نیست. جنبه های بصری نسبت به متن جذاب تر هستند. هر تصویر برای توضیح پیامی که می خواهید به مخاطب تحویل دهید مناسب نیست. بنابراین انتخاب تصاویر کار بزرگی است.

خوشبختانه ، شما دارای انبوهی از تصاویر رایگان هستید ، بنابراین انتخاب بسیار متناسب با متن شما،  بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که تصویر واضح و در نسخه HD استفاده میکنید.

وقتی صحبت از تصاویر می شود ، کیفیت همیشه بر کمیت ارجحیت دارد.

 

5 – صفحه اصلی

همانطور که همه ما می دانیم ، شیوه های قدیمی کارآمدتر هستند. اما ، فکر نمی کنید مردم با همان سبک و طراحی خسته می شوند؟ بیایید چیزی بی نظیر و قابل تقدیر را در صفحه اصلی خلق کنیم. به جای طولانی تر کردن صفحات ، 3 تا 5 بخش ایجاد کنید تا یک تجربه دلپذیر را به کاربر خود بدهید. سعی کنید به جای توضیح در پاراگراف های طولانی ، همه چیز را به صورت کوتاه اضافه کنید.

صفحه اصلی مانند ورودی وب سایت شما ست ، بنابراین بازدید کنندگان باید در نگاه اول تحت تأثیر قرار بگیرند. هر بخش را با توجه به مخاطب مورد نظر خود قالب بندی کرده و آن را با نسخه پیشرفته به روز کنید.

 

6- فضای سفید

مقدار مناسبی از فضای سفید ، لازمه یک طرح تجاری است. این یک عنصر اساسی برای جدا سازی یک مطلب از یک صفحه و بهبود خوانایی است.

فضای سفید به عنوان فضای منفی نیز شناخته می شود. فضایی خالی همانند اطراف محتوا و تصاویر. بدون شک فضای خالی اضافی در یک صفحه وب بیهوده و کسل کننده به نظر می رسد ، اما اگر فضای سفید کافی قرار دهید ، علاقه خوانندگان را به یک وب سایت افزایش می دهید.

 

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

 

7- مرتباً محتوا را به روز کنید

آیا شما هم از استفاده کنندگان همان عناصرومطالب تکراری و کسل کننده هستید؟

به این دلیل است که  کاربر با خواندن این مطالب تکراری بی اشتیاق شده و این می تواند دلیل عدم موفقیت کسب و کار شما باشد.

گام ساده و آسان برای نوسازی ساختار شما ، به روزرسانی مطالب است. بسیاری از دارندگان مشاغل فقط به دلیل استفاده از زبان و کلمات نامناسب در وب سایت قادر به تحت تأثیر قرار دادن کاربر نیستند. آیا ارزشش رو دارد ؟ به خصوص اگر در سطح حرفه ای از کار هستید؟

 

8- نوار پیمایش (منو)

نوار پیمایش راهی برای مرور در وب سایت است. این به کاربر کمک می کند تا بخش های مختلف یک سایت را بازدید کند. خیلی مهم است که نوار پیمایش خود را به خوبی سازماندهی کنید تا از هرگونه سردرگمی بازدید کننده جلوگیری کنید.

سعی کنید کلمات ساده و آسان را برای فهمیدن اضافه کنید زیرا در حین پیمایش در وب سایت شما به کاربر کمک می کند. محتوای خوب بهترین راه برای ارسال پیام دقیق و همچنین کاهش نرخ  خروج از سایت، در وب سایت کسب و کار شما ست.

با استفاده از پیمایش ، بازدید کننده می تواند بخش اصلی یک وب سایت را بررسی کند. در بیشتر مواقع ، کاربر از نوار پیمایش سازماندهی نشده خسته شده به سایت دیگری می رود. در نتیجه ، ترافیک وب سایت شما تا حد زیادی تحت تأثیر ناوبری ضعیف قرار دارد.

 

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

9- طراحی سازگار با موبایل

آیا شما یک وب سایت سازگار با موبایل دارید یا هنوز هم با طراحی وب سنتی راضی هستید؟ یک سؤال دیگر برای همه صاحبان شرکت؛ آیا وب سایت شما وقتی در تلفن همراه مرور می شود تجربه خوشایندی را به کاربر ارائه می دهد؟ سوالاتی از این قبیل زیاد وجود دارد اما شما باید به دنبال طرحی باشید که توسط کاربر موبایل به راحتی قابل قبول باشد.

با قوانین کنونی گوگل ، طراحی وب سایت تجاری سازگار با موبایل دارای اولویت بالاتری است. طبق تحقیقات ، نیمی از جمعیت به تلفن هوشمند اعتماد دارند و انتظار دارند همه چیز به راحتی بر روی یک دستگاه هوشمند اجرا شود.این امکان پذیر است ، در صورتی که طراحی وب خود را تغییر داده و آنرا  به سازگار با موبایل تبدیل کنید. با این حال ، این حرکت رتبه بندی وب سایت را بهبود می بخشد.

 

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

 

10- یک الگوی خواندن واقعی را دنبال کنید

بیشتر خوانندگان هنگام خواندن مطالب در وب سایت از بالا به پایین حرکت می کنند. با این حال ، در میان آنها ، عده ای از چیزی به نام “الگوی Z” پیروی می کنند که به معنای راست به چپ است. طراحان با این قانون آشنا هستند ، زیرا آنها به احتمال زیاد آن را در مقطعی از مطالعات خود آموخته اند. این الگوی طراحی چشم بازدید کننده را برای رفتن به هر مکانی محدود می کند.

به طور معمول ، یک بازدید کننده ابتدا کل صفحه را اسکن می کند و اگر چیز جالبی پیدا کند ، وقت خود را برای خواندن آن می گذارد. دست آخر اگر بخواهند با تمرکز کامل بخوانند ، الگوهای F و Z را ترجیح می دهند.

الگوی F عمدتاً برای متن های بیشتر حاوی صفحات فرود ، مانند بلاگ ، مقالات و انجمن ها استفاده می شود ، در حالی که الگوی Z برای صفحات مانند صفحه اصلی ، جعبه های ثبت نام و صفحات بررسی شده است.

 

11- هرگز آزمایش را متوقف نکنید

اگر وب سایت تجاری شما حاوی صفحات زیادی باشد ، وقوع خطا محتمل است. از آنجا که معمولا چندین بازدید کننده در صفحه وب سایت شما حضور دارند ، در صورت مشاهده مشکلی در بارگیری ، پرداخت و سایر پردازش ها ،خسته شده و به سایت دیگری مراجعه می کنند.

تنها راه حل برای حل این مشکل ، آزمایش ، آزمایش و ادامه دادن آزمایش است. این امر به شما کمک می کند تا در صورت وجود مشکل ، آنرا پیدا و برطرف کنید. هرگز آزمایش کسب و کار آنلاین خود را متوقف نکنید.

طراحی وب سایت تجاری تخصص همه نیست. در حقیقت ، این کار فنی است که نیاز به یک ذهن و تجربه تیز برای برطرف کردن مشکلات برنامه نویسی دارد. در عین حال ، برای به دست آوردن بهترین نتایج به پیشرفت بسیار بیشتری نیاز دارد.

برای ارتقاء مهارت های طراحی وب خود از جدیدترین نسخه های موجود استفاده کرده و تکنیک های جدید را امتحان کنید.

 

سپیا وب همراه شماست تا بهترین طراحی سایت را با تکنیک های به روز ارائه دهد. با ما در تماس باشید.

 

راه حل مشکل بهم ریختگی المان ها در ویژوال کامپوزر

ویژوال کامپوزر پلاگینی است که این روزها سروصدای زیادی در دنیای وردپرس به راه انداخته است و تمام این ها بدان دلیل است که این پلاگین قابلیت های فوق العاده ای دارد، این ویژگی های فوق العاده پلاگین نام برده موجب می شود که هرکسی که حتی آشنایی مختصری با وردپرس دارد بتواند با استفاده از آن وب سایتی را ایجاد نماید و لذا می توان گفت که دلیل اصلی شهرت ویژوال کامپوزر سادگی استفاده از آن می باشد.

اما اخیرا با بروز رسانی این پلاگین از نسخه 5 به نسخه های 6 ، برخی از کاربران و عموما ما ایرانی ها به مشکل ویژوال کامپوزر برخورد کرده اند که موجب بهم ریختگی المان ها ی اون شده و اون هم ناشی از باگ RTL Style این پلاگین(راست چین) هست که در نسخه های جدید اتفاق افتاده.

 

 

مشکل ویژوال کامپوزر - سپیا وب

مشکل ویژوال کامپوزر – سپیا وب

 

برای رفع این مشکل ویژوال کامپوزر راه حلی در نظر گرفتیم که با اضافه کردن Custom Style به محیط ادمین ،این مشکل برطرف میشه.

 

مشکل ویژوال کامپوزر - سپیا وب

مشکل ویژوال کامپوزر – سپیا وب

 

در مرحله اول :

 کد زیر را در فایل functions.php قالب خودتون وارد کنید همینطور میتونید از  child-theme خودتون هم استفاده کنید که حاوی همین فایل هستش:

/* Custom Style for WP Admin Panel  */ 
function wpadmin_style_custom() {
echo ' 	<link rel="stylesheet" href="https://domain.com/wp-content/themes/theme-child/wp-admin.css" type="text/css" media="all" />';
}
add_action('admin_head', 'wpadmin_style_custom');

سپس فایلی به نام wp-admin.css در آدرس بالا اضافه کنید و کد CSS زیر رو درون آن درج کنید:

/* wpbakery fix */
.vc_controls-row {
    direction: ltr;
}

فراموش نکنید که آدرس کد اول رو به آدرس سایت و موقعیت قالب خودتون تغییر بدید.من اینجا از عبارت domain  و  theme  استفاده کردم.

پس از رفرش کردن میبینید که مشکل حل شده و المان ها به حالت عادی بر میگردند.

 

 

در واقع ما با این روش ابتدا یه فایل برای شخصی سازی استایل ادمین درست میکنیم و  سپس با دستور فایل Function فراخوانی شده و CSS موجود در افزونه Override و اصلاح می شود.

به امید موفقیت.

 

طراحی سایت سپیا وب .