نحوه ساختن تیم تولید محتوا حرفه ای از پایه
لیست عناوین
چگونه یک تیم تولید محتوا حرفه ای بسازیم؟
از مهمترین جنبه های ساخت تیم تولید محتوا حرفه ای ، استخدام متخصصان محتوای مناسب و تعیین اینکه آنها چگونه وقت خود را می گذرانند.
در زیر هفت روش وجود دارد که به شما در تصمیم گیری و ساخت تیم تولید محتوا حرفه ای کمک می کند:
۱- تحقیقات خود را انجام دهید
تحقیق اولین قدم است که من به تشریح آن می پردازم ، اما باید پیوسته باشد. بازاریابی دیجیتال به سرعت تغییر می کند ، و شما نیز نیاز دارید که به همان سرعت تغییر کنید.
لازم نیست گرفتار آنچه که دیگران انجام می دهند شوید ، اما باید مطمئن شوید تیم شما فاقد مهارت های مهم نباشد. به عنوان مثال اگر می دانید که بررسی محتوا برای هر تیم محتوا اساسی است ، تیم شما باید بتواند که چگونه آن را انجام دهد.
یكی از بهترین و سریعترین راهها برای انجام این نوع تحقیق ، جستجوی توصیفات شغلی استراتژیست محتوا است. مرور توضیحات شغلی به شما کمک می کند تا بفهمید چه مهارتهایی برای اعضای تیم شما نیاز دارید.
اگرچه توضیحات شغلی متفاوت خواهد بود ، به احتمال زیاد متوجه مضامین مشترکی خواهید شد. لیستی از آن مهارت ها را تهیه کنید و بفهمید تیم شما چه تجربه ای را ندارد یا اینکه دوست دارید آنها را برای رشد بر روی چه چیزی تمرکز کنند.
توضیحات و عناوین شغلی متفاوت خواهد بود ، بنابراین مطمئن شوید که عناوینی مانند متخصص محتوا ، بازاریاب محتوا یا استراتژیست محتوای UX را جستجو می کنید.
هنگامی که شما نیاز به استخدام یک استراتژیست جدید دارید ، این تحقیق به شما اطمینان خاطر می دهد که فرد مناسب را استخدام می کنید.
۲- رقبا را امتحان کنید
روش دیگر برای تشخیص اینکه تیم شما در کجا باید تمرکز کند ، تحقیق از رقبا است.
آیا آنها نقشه ای برای تولید محتوا دارند و شما ندارید؟ آیا بزرگترین رقیب شما ناوبری خود را تغییر داده است و ناوبری شرکت شما به تعمیرات اساسی نیاز دارد؟
شاید وقت آن رسیده باشد که تیم محتوا شما روی این موضوع تمرکز کند.
۳- در کنفرانس ها و جلسات شرکت کنید
اگر شخصی که قبلاً تیم محتوا را اداره کرده بود ، دیگر در شرکت شما نیست ، یا اگر تیم کاملاً جدید است ، باید با افراد خارج از سازمان خود صحبت کنید. کنفرانس ها و جلسات می تواند مکانی عالی برای دیدار با مدیران تیم محتوا یا همکارانی باشد که در یک تیم محتوای دیگر مشغول به کار هستند.
سعی کنید به جلسات یا کنفرانس های مورد علاقه خود بروید. و انتظار نداشته باشید چیزی خاص از آن دریافت کنید ، از این طریق طبیعی تر و بروز تر خواهید بود.
۴- یافتن افراد در LinkedIn
اگر هنوز نمی توانید خود را برای رفتن به این رویدادها قانع کنید ، سعی کنید مدیران محتوا را در LinkedIn جستجو کنید. برای آنها پیام ارسال کنید و از آنها بخواهید که با شما تماس بگیرند. یا اگر آنها نزدیک هستند ، به یک کافی شاپ دعوتشان کنید. اگر پیام شما مودبانه و با احترام باشد ،دیگران جواب مثبت خواهند داد.
پس از دیدار ، می توانید از آنها در مورد موضوعاتی مانند آرایش تیمشان یا اینکه جلسات تیمشان به چه شکل است سؤال کنید.
۵- خبرنامه و کتاب بخوانید
علاوه بر بیرون رفتن و دیدار با افراد جدید ، من عاشق الهام گرفتن از خبرنامه ها و کتاب ها هستم. خبرنامه ها راهی دیگر برای دریافت الهام روزانه یا هفتگی در صندوق ورودی شما است.
۶- افراد مناسب را استخدام کنید
حتی اگر شما از بهترین ابزارها استفاده کنید و به تمام کنفرانس های شهر خود هم بروید ، تیم شما بدون افراد مناسب ،کارایی نخواهد داشت.
ایجاد یک تیم تولید محتوا حرفه ای ، تنها مربوط به شما نیست. این مربوط به افراد تیم شما و نحوه هدایت آنها است.
بسته به تعداد استراتژیست های محتوا که باید استخدام کنید ، باید به دنبال افرادی با مجموعه مهارت های مختلف باشید تا تیم خوبی داشته باشید.
به عنوان مثال ، اگر سه استراتژیست محتوا دارید که دانش عمیق SEO دارند ، ممکن است در آینده استخدام یک استراتژیست محتوا با محوریت UX را در نظر بگیرید.
۷- شخص دست راست خود را پیدا کنید
از مهمترین درسی که باید به عنوان مدیر یاد بگیرید این است که شما نمی توانید و نباید ،کسی باشید که همه کارها را انجام می دهد. زیرا کنترل از دستتان خارج می شود ، در پایان به یک مدیر ناچیزی تبدیل می شوید که تیم شما هنگام بیرون آمدن شما از دفتر از کار می افتد. این برای شما ، رئیس و برنامه های تعطیلات تان جالب نیست!!
اگر تیم بزرگتری دارید ، باید شخصی را پیدا کنید که بتوانید با او از نزدیک همکاری کنید. این شخص می تواند نماینده شما در پروژه های بزرگتر بوده و در تیم ، فروش و آموزش به شما کمک کند.
آنها باید به گونه ای باشند که به همان اندازه که دوست دارند تیم موفق شود ،دوست داشته باشند که شما هم موفق شوید.و سابقه اثبات مسئولیت پذیری را نیز در کارنامه خود داشته باشند. و شما نیز باید اعتماد کنید و دوست داشته باشید که با آنها کار کنید.
تفویض وظیفه باعث موفقیت بیشتر شما خواهد شد. همچنین به آماده سازی شخصی برای مدیریت بالقوه تیم در آینده کمک خواهد کرد. به این ترتیب ، شما می دانید که می توانید آنچه را که با دستان خود ساخته اید ، بگذارید و همه چیز در مسیر هدف شما ادامه خواهد یافت.
شما یک تیم محتوا ساختید، حالا چه می کنید؟
هنگامی که تیم خود را تأسیس کردید و می دانید تیم شما در چه زمینه هایی تمرکز دارد ، می توانید در مورد چیزهایی مانند مستندات ، همکاری بین تیمی و تست و تمرین فکر کنید.
منبع ایده ها از همکاری و مشارکت با تیم بوجود می آیند
اگر می خواهید تیم تولید محتوا حرفه ای بسازید ، همکاری بین تیمی ضروری است. اگر به طور مداوم در یک اتاق هستید و در کنار مشکلات با هم کار می کنید ، ایده های بهتری خواهید داشت.
همچنین پاداش سرمایه گذاری روی یک تیم را به دست می آورید. اگر آنها ببینند که کار شان برای سازمان شما تغییر ملموس و مثبتی ایجاد می کند ، علاقه ی بیشتری به ماندن در گروه شما نشان خواهند داد.
همه مراحل را مستند کنید
از اشتباهات گذشته بیاموزید؛ بهتر است اولین باری که مراحل را طی می کنید ، مستند کنید. اگر این کار را نکنید ، بعدا زمان بیشتری از شما خواهد گرفت. و سریعترین راه برای ناامید کردن اعضای تیم ، عدم وجود فرایندها است.
من یک بار با شخصی که در مورد فعالیت هایش بسیار پنهانی کار می کرد ، برخورد داشتم. آنها در یک قسمتی از استراتژی محتوا تخصص داشتند و می خواستند تنها نماینده آژانس باشند که می داند چگونه آن کار را انجام دهد. من این رفتار را دوست نداشتم ، اما به این شخص اجازه دادم از ترس از دست دادن کارش، آن کارها را انجام دهد.آنها به هر حال آن کار را به پایان رساندند و من بدون هیچ مستندی از روند فعالیت آنها باقی ماندم. و نفر بعدی که برای جایگزینی آنها استخدام کردم ، ناراحت شد که چرا ما مستندات یا مراحل انجام شده را مستند نداریم.
همچنین این مهم است که یک قدم جلوتر بردارید. هنگامی که مراحل ثبت نام را انجام داده اید ، باید آن را با سایر تیم های ذیربط در سازمان خود به اشتراک بگذارید. توصیه می کنم سند را با تاریخ “آخرین به روزرسانی” علامت گذاری کنید ، بنابراین می دانید چه وقت موقع نوسازی آن است.
پس از ساختن تمام مستندات ، باید بهترین مکان برای بایگانی آن را پیدا کنید. اگر افراد سوالی داشته باشند که مستندات بتواند پاسخ دهد ، آنها را به سمت بایگانی هدایت کنید. به یاد داشته باشید ، اگر کسی هم از آن استفاده نکند ، باید آن را ایجاد کنید.
فرایندها را فقط برای انجام آن ، تغییر ندهید
تغییر کافی ، رکود نیست ، اما تغییر بیش از حد ، همه گیر است.
تغییرات را انجام دهید در حالی که به هسته اصلی آنچه انجام می دهید ،متعهد هستید.وقتی تغییراتی ایجاد می کنید ، در مورد دلیل آن مصمم باشید. شما نباید دائماً ایده ها و فرآیندهای جدید ایجاد کنید زیرا به این سبب تیم شما هرگز در کارهای خاص و پروژه ها کارآمد نخواهد بود.
ایجاد یک تیم تولید محتوا حرفه ای چالش برانگیز است. تقریباً می توانم تضمین کنم که پیشرفت شما بیشتر از آنچه شما فکر می کنید طول بکشد ، اما وقتی این کار را انجام دهید ، بسیار رضایت بخش خواهد بود. و اگر صبور ، پرشور و مراقب اشخاص در تیم خود باشید ، یک فرهنگ ایجاد می کنید برای افرادی که از رفتن به محل کار خود لذت می برند.
منتشر شده در تاریخ ۰۹/۱۹/۲۰۱۹ توسط کیتی مک کنا.