۱۱ نکته در طراحی وب سایت تجاری

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

آیا وب سایت تجاری شما برای مخاطبان هدف شما جذاب است؟ آیا با طراحی وب سایت تجاری خود نتایج پرسود کسب می کنید؟آیا رشد برند شما روندی یکنواخت دارد؟

پاسخ این سؤالات را می توان بدون صرف هزینه های گزاف برای متخصصان و به روز رسانی نرم افزارها کشف کرد. احتمالا برای شما بارها اتفاق افتاده که یک وب سایت جذاب و بصری ایجاد می کنید ، اما با تمام توان خود عمل نمی کند. در این مقاله ، ما نکات خلاقانه ای را برای طراحی وب سایت تجاری ارائه می دهیم که با رعایت آنها توجه مخاطبان را به خود جلب کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم به ۱۱ نکته در زمینه طراحی وب سایت تجاری تا مشتریان بالقوه را به خود جذب کنیم:

۱- برنامه ریزی کنید

هرگز سعی نکنید وب سایت بدون برنامه تولید کنید. مواردی را ترتیب دهید تا اطمینان حاصل شود که بازدید کننده می تواند هنگام اولین بازدید از وب سایت شما به راحتی آنچه مورد نیاز است را پیدا کند.

به صورت نرمال، سایت خود را به گونه ای در بالا و پایین آن سازماندهی کنید  که مطابق آنچه که می خواهید مشتری های شما می خواهند ببینند، باشد. این نوع قالب به شما کمک می کند تا تجارت خود را پرورش دهید.

مرحله بعدی طراحی وب سایت خواهد بود .

۲- به شبکه های اجتماعی خود لینک دهید

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وبرسانه های اجتماعی راهی برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. اگر ازآیکون شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنید ، به این معنی است که ترافیک زیادی را برای شبکه های اجتماعی خود از دست می دهید. به طور کلی دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در بالا یا پایین پست وبلاگ قرار دارند.

مناسب ترین آیکون های اجتماعی فیس بوک ، توییتر، تلگرام و اینستاگرام هستند ، در حالی که برخی از دارندگان مشاغل مشتاق هستند ایده های کسب و کار را از طریق یک ویدئو دنبال کنند. YouTube و آپارات یک فرصت دیگر برای آنها خواهد بود.

با یک کلیک ، یک بازدید کننده می تواند برای توجیه بیشتر یا روشن شدن درخواست خود به صفحه اجتماعی کسب و کار شما برسد.

۳- ازدکمه های ” درخواست اقدام” (Call to Action) استفاده نمایید

مشاهده شده است که بسیاری از آژانس های طراحی وب ، فراموش کرده اند که در مکان مناسب ، دکمه ” درخواست اقدام ” را اضافه کنند. جای گذاری این دکمه برای به دست آوردن اطلاعات، بسیار مهم است ، آیا مخاطبان با خواندن مطالب وب سایت و بررسی محصولات و خدمات یک شرکت احساس خوبی می کنند و آیا مشتاق می شوند تا روی دکمه ” درخواست اقدام ” کلیک کنند.

خوب ، هر یک از محصولات و خدمات باید یک دکمه “درخواست اقدام” داشته باشند تا بازدید کننده بتواند به طور مستقل کلیک کند. دلایل زیادی برای اضافه کردن آن وجود دارد ، به عنوان مثال ، کلیک برای اطلاعات بیشتر ، برای بارگیری چیزی یا برای روند پرداخت.

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

۴- انتخاب تصاویر

آیا فکر می کنید محتوا برای جذب مشتری کافی است؟ در بعضی موارد ، ممکن است باشد ، اما همیشه درست نیست. جنبه های بصری نسبت به متن جذاب تر هستند. هر تصویر برای توضیح پیامی که می خواهید به مخاطب تحویل دهید مناسب نیست. بنابراین انتخاب تصاویر کار بزرگی است.

خوشبختانه ، شما دارای انبوهی از تصاویر رایگان هستید ، بنابراین انتخاب بسیار متناسب با متن شما،  بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که تصویر واضح و در نسخه HD استفاده میکنید.

وقتی صحبت از تصاویر می شود ، کیفیت همیشه بر کمیت ارجحیت دارد.

۵ – صفحه اصلی

همانطور که همه ما می دانیم ، شیوه های قدیمی کارآمدتر هستند. اما ، فکر نمی کنید مردم با همان سبک و طراحی خسته می شوند؟ بیایید چیزی بی نظیر و قابل تقدیر را در صفحه اصلی خلق کنیم. به جای طولانی تر کردن صفحات ، ۳ تا ۵ بخش ایجاد کنید تا یک تجربه دلپذیر را به کاربر خود بدهید. سعی کنید به جای توضیح در پاراگراف های طولانی ، همه چیز را به صورت کوتاه اضافه کنید.

صفحه اصلی مانند ورودی وب سایت شما ست ، بنابراین بازدید کنندگان باید در نگاه اول تحت تأثیر قرار بگیرند. هر بخش را با توجه به مخاطب مورد نظر خود قالب بندی کرده و آن را با نسخه پیشرفته به روز کنید.

۶- فضای سفید

مقدار مناسبی از فضای سفید ، لازمه یک طرح تجاری است. این یک عنصر اساسی برای جدا سازی یک مطلب از یک صفحه و بهبود خوانایی است.

فضای سفید به عنوان فضای منفی نیز شناخته می شود. فضایی خالی همانند اطراف محتوا و تصاویر. بدون شک فضای خالی اضافی در یک صفحه وب بیهوده و کسل کننده به نظر می رسد ، اما اگر فضای سفید کافی قرار دهید ، علاقه خوانندگان را به یک وب سایت افزایش می دهید.

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

۷- مرتباً محتوا را به روز کنید

آیا شما هم از استفاده کنندگان همان عناصرومطالب تکراری و کسل کننده هستید؟

به این دلیل است که  کاربر با خواندن این مطالب تکراری بی اشتیاق شده و این می تواند دلیل عدم موفقیت کسب و کار شما باشد.

گام ساده و آسان برای نوسازی ساختار شما ، به روزرسانی مطالب است. بسیاری از دارندگان مشاغل فقط به دلیل استفاده از زبان و کلمات نامناسب در وب سایت قادر به تحت تأثیر قرار دادن کاربر نیستند. آیا ارزشش رو دارد ؟ به خصوص اگر در سطح حرفه ای از کار هستید؟

۸- نوار پیمایش (منو)

نوار پیمایش راهی برای مرور در وب سایت است. این به کاربر کمک می کند تا بخش های مختلف یک سایت را بازدید کند. خیلی مهم است که نوار پیمایش خود را به خوبی سازماندهی کنید تا از هرگونه سردرگمی بازدید کننده جلوگیری کنید.

سعی کنید کلمات ساده و آسان را برای فهمیدن اضافه کنید زیرا در حین پیمایش در وب سایت شما به کاربر کمک می کند. محتوای خوب بهترین راه برای ارسال پیام دقیق و همچنین کاهش نرخ  خروج از سایت، در وب سایت کسب و کار شما ست.

با استفاده از پیمایش ، بازدید کننده می تواند بخش اصلی یک وب سایت را بررسی کند. در بیشتر مواقع ، کاربر از نوار پیمایش سازماندهی نشده خسته شده به سایت دیگری می رود. در نتیجه ، ترافیک وب سایت شما تا حد زیادی تحت تأثیر ناوبری ضعیف قرار دارد.

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

۹- طراحی سازگار با موبایل

آیا شما یک وب سایت سازگار با موبایل دارید یا هنوز هم با طراحی وب سنتی راضی هستید؟ یک سؤال دیگر برای همه صاحبان شرکت؛ آیا وب سایت شما وقتی در تلفن همراه مرور می شود تجربه خوشایندی را به کاربر ارائه می دهد؟ سوالاتی از این قبیل زیاد وجود دارد اما شما باید به دنبال طرحی باشید که توسط کاربر موبایل به راحتی قابل قبول باشد.

با قوانین کنونی گوگل ، طراحی وب سایت تجاری سازگار با موبایل دارای اولویت بالاتری است. طبق تحقیقات ، نیمی از جمعیت به تلفن هوشمند اعتماد دارند و انتظار دارند همه چیز به راحتی بر روی یک دستگاه هوشمند اجرا شود.این امکان پذیر است ، در صورتی که طراحی وب خود را تغییر داده و آنرا  به سازگار با موبایل تبدیل کنید. با این حال ، این حرکت رتبه بندی وب سایت را بهبود می بخشد.

طراحی وب سایت تجاری - سپیا وب

۱۰- یک الگوی خواندن واقعی را دنبال کنید

بیشتر خوانندگان هنگام خواندن مطالب در وب سایت از بالا به پایین حرکت می کنند. با این حال ، در میان آنها ، عده ای از چیزی به نام “الگوی Z” پیروی می کنند که به معنای راست به چپ است. طراحان با این قانون آشنا هستند ، زیرا آنها به احتمال زیاد آن را در مقطعی از مطالعات خود آموخته اند. این الگوی طراحی چشم بازدید کننده را برای رفتن به هر مکانی محدود می کند.

به طور معمول ، یک بازدید کننده ابتدا کل صفحه را اسکن می کند و اگر چیز جالبی پیدا کند ، وقت خود را برای خواندن آن می گذارد. دست آخر اگر بخواهند با تمرکز کامل بخوانند ، الگوهای F و Z را ترجیح می دهند.

الگوی F عمدتاً برای متن های بیشتر حاوی صفحات فرود ، مانند بلاگ ، مقالات و انجمن ها استفاده می شود ، در حالی که الگوی Z برای صفحات مانند صفحه اصلی ، جعبه های ثبت نام و صفحات بررسی شده است.

۱۱- هرگز آزمایش را متوقف نکنید

اگر وب سایت تجاری شما حاوی صفحات زیادی باشد ، وقوع خطا محتمل است. از آنجا که معمولا چندین بازدید کننده در صفحه وب سایت شما حضور دارند ، در صورت مشاهده مشکلی در بارگیری ، پرداخت و سایر پردازش ها ،خسته شده و به سایت دیگری مراجعه می کنند.

تنها راه حل برای حل این مشکل ، آزمایش ، آزمایش و ادامه دادن آزمایش است. این امر به شما کمک می کند تا در صورت وجود مشکل ، آنرا پیدا و برطرف کنید. هرگز آزمایش کسب و کار آنلاین خود را متوقف نکنید.

طراحی وب سایت تجاری تخصص همه نیست. در حقیقت ، این کار فنی است که نیاز به یک ذهن و تجربه تیز برای برطرف کردن مشکلات برنامه نویسی دارد. در عین حال ، برای به دست آوردن بهترین نتایج به پیشرفت بسیار بیشتری نیاز دارد.

برای ارتقاء مهارت های طراحی وب خود از جدیدترین نسخه های موجود استفاده کرده و تکنیک های جدید را امتحان کنید.

سپیا وب همراه شماست تا بهترین طراحی سایت را با تکنیک های به روز ارائه دهد. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید