ارتباط طراحی وب سایت و SEO سایت

طراحی وب سایت - سپیا وب

 

موفقیت بازاریابی آنلاین کسب و کار شما می تواند از طریق طراحی وب سایت شما حاصل شود. قبل از شروع به طراحی وب سایت بهتر برای شغل خود ، باید اهمیت طراحی وب و چگونگی ارتقاء یا نزول سئو خود را درک کنید.

طراحی وب می تواند تأثیر بسزایی در سئو شما داشته باشد ،و همچنین برعکس ، زیرا هر دو متناسب با یکدیگر هستند. یک وب سایت همیشه به عنوان واسطه بین شما و مخاطبان شما عمل می کند. اگر وب سایت شما کاربر پسند نیست ، ممکن است مخاطبان برای استفاده از وب سایت شما با مشکل مواجه شوند.

تجربه بدی که از UX متوسط در وب سایت شما ایجاد میشود ، تاثیر منفی در مورد تجارت شما نیز به همراه خواهد داشت. این به طور خودکار وب سایت شما را غیرقابل توجه می کند ، زیرا رتبه های شما تحت تأثیر منفی قرار می گیرند و افراد کمتری سایت شما را در سرچ گوگل مشاهده می کنند. بنابراین ، یک وب سایت مناسب با طراحی خوب ، راحتی را برای مخاطبان و موتورهای جستجو ایجاد می کند و  نتایج خوبی را در سئو به همراه خواهد داشت.

SEO اصلی در دو دسته اصلی قرار می گیرد:

سئو داخلی (On-Page-SEO) :

نحوه طراحی وب سایت و چیدمان محتوای وب سایت اصلی شما که برای رتبه بالاتر در جستجوی وب استفاده می شود.

سئو خارج از صفحه (Off-Page-SEO):

فعالیت های مربوط به ساخت لینک ها ، بازاریابی محتوا و غیره را شامل میشود.

برای طراحی وب سایت ، تمرکز شما باید روی SEO On-Page باشد. در زیر ، ما نکاتی را ارائه داده ایم که در بیشترین تاثیر در SEO  را دارد .

۱. نرخ تبدیل را افزایش دهید

یک وب سایت خوب طراحی شده، نرخ تبدیل را افزایش می دهد. اگر با هدف مشخص وب سایت خود را طراحی نمی کنید ، ممکن است نرخ تبدیل خود را از دست دهید.

مخاطبان معمولاً برای تماس با شما از طریق گزینه هایی مانند دکمه های “اکنون با ما تماس بگیرید” یا  گفتگوی زنده (Live Chat) استفاده میکنند. اگر نتوانید این نوع امکانات را اضافه کنید ،  باید انتظار این را داشته باشید که نسبت به رقبای خود که از این روشها استفاده می کنند ، نرخ تبدیل پایین تری داشته باشید.

برای توضیح بیشتر نرخ تبدیل ، یک مثال آورده شده است:

اگر ۱۵۰ بازدید کننده روزانه وب سایت شما را مشاهده می کنند ، و ۵۰ نفر از این بازدید کنندگان با ثبت نام در لیست ایمیل شما به مشترکان شما تبدیل می شوند. از این ۵۰ مشترک ، ممکن است ۲۰ مشتری بالقوه را پیدا کنید که چیزی را که در وب سایت یا لیست ایمیل شما پیدا می کنند خریداری کنند.

با این روش می توانید نرخ تبدیل خود را از طریق طراحی خوب وب سایت خود محاسبه و افزایش دهید.

۲. رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید

آیا می دانید یک طراحی وب سایت خوب می تواند ضریب رتبه وب سایت شما را بهبود ببخشد؟

این روزها ، کاربران اینترنت انتظار دارند که وب سایت ها در چشم بهم زدنی بارگزاری شوند. اگر وب سایت شما در کمتر از چند ثانیه بر روی صفحه بازدید کنندگان بارگزاری میشود ، در بهبود رتبه سایت خود مشکل خواهید داشت.

طراحی وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا در اسرع وقت ،بارگذاری شود تا در میان نتایج برتر موتور جستجو قرار بگیرید.

گوگل همیشه از سایت های با بارگذاری سریع در نتایج جستجو حمایت می کند. برای رسیدن به این هدف ، تصاویر با اندازه کوچکتر را در سایت خود بارگذاری کنید. تصاویر بزرگ باعث میشوند سرعت بارگذاری وب سایت  کند شده و Google همچنین اولویت وب سایت شما را کاهش می دهد.

هنگامی که وب سایت خود را با درنظر گرفتن سئو طراحی می کنید ، پس تصاویری را که در اندازه فشرده شده اند در وب سایت بارگذاری کنید.

گوگل همیشه از طراحی وب پاسخگو (Responsive) پشتیبانی می کند. طراحی وب سایت پاسخگو ، بدان معنی است که اگر از وب سایت، حتی از طریق تلفن همراه استفاده می کنید، طراحی وب سایت را واضح نشان می دهد.

همچنین ، با تمام دستگاه های هوشمند، وب سایت شما باید ساختاری روشن را نشان دهد. این امر باعث می شود رتبه سایت، از طریق تجربه بهتر کاربر، افزایش یابد.

۳. ارزش و کیفیت خود را ردیابی کنید

شما باید عناصری را که ارزش کار و کیفیت کسب و کار شما را برای مخاطبان نشان میدهد ،هنگام انجام طراحی وب سایت ردیابی کنید. مؤلفه های خاص در وب سایت شما ممکن است از ارزش و کیفیت شما کم کند. این اجزا ممکن است تصاویر بی کیفیت ، انیمیشن های پیچیده ، محتوای طولانی و متراکم و غیره باشند.

اگر مخاطب خود را در نظر دارید ، باید بدانید که مخاطب هنگام مشاهده مطالب شما چگونه واکنش نشان می دهد.

شما باید توجه مخاطبان خود را در مدت زمانی کوتاه که اولین بار در سایت شما قرار می گیرند ، جلب کنید. آنها را با استفاده از “محتوای برداشت اول”(Landing Page Content) که ارزش و کیفیت شما را بین می کند ، تحت تأثیر قرار دهید.

محتوا با ارزش و با کیفیت را ستاره وب سایت خود قرار دهید. قطعات قدرتمند محتوا باعث می شود مخاطبان مدت طولانی در سایت شما بمانند و با کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند.

۴. از ناوبری وب سایت خود به نفع خود استفاده کنید

کارهای بزرگ از طریق تغییرات عجیب و غریب و فوری انجام نمی شود بلکه با دنباله ای از تغییرات کوچک انجام می شود.

ناوبری وب سایت نمونه ای عالی از این امر است ،درمورد ناوبری وب سایت طرحهای زیادی وجود دارد. در پیمایش سایت خود ، سعی کنید از منوی کشویی استفاده نکنید.

اگر محتوای کمتری دارید ، استفاده از منوی کشویی ممکن است منجر به کاهش دید محتوای شما شود. اما اگر تعداد زیادی لینک را در منوی کشویی اضافه می کنید ، تصمیم گیری خوبی برای استفاده از منوی کشویی است.

طراحی وب سایت - سپیا وب

در تصویر بالا ، میبینید که هیچ منوی کشویی وجود ندارد.

طراحی وب سایت - سپیا وب

در تصویر بالا ، میبینید که منوی کشویی با تعداد زیادی لینک. در این حالت ، ممکن است مخاطب با میزان نامناسبی لینک مواجه شود.

در این مورد هرگز تمرکز خود را بر سلسله مراتب ناوبری فراموش نکنید. درغیراین صورت ،امکان دارد مخاطبان خود را به سوی دیگر وب سایتهای رقیب خود دعوت کنید!!

۵- بهبود ترافیک وب سایت خود

آخر اینکه ،اصلی ترین قطعه SEO در صفحه شما ، اجرای تگ ها است. اگر برچسب های بهتری را اجرا می کنید ، مطمئناً باعث بهبود ترافیک وب سایت شما می شود. در اینجا نکاتی اساسی در این رابطه خواهیم دید:

برچسب عنوان :

برچسب عنوان در صدر نتایج جستجوی شما ،هم برای نتایج ارگانیک و هم برای تبلیغات پولی ظاهر می شود. در اینجا مخاطب عنوان کامل مطلب شما را می بیند .

در تصویر زیر می توانید عنوان وب سایت را مشاهده کنید:

طراحی وب سایت - سپیا وب

توضیحات متا:

توضیحات متا تمام محتوای وب سایت شما را در زیر برچسب عنوان وب سایت شما نشان میدهد. در اینجا می توانید توضیحات متا قرمز مشخص شده را مشاهده کنید:

طراحی وب سایت - سپیا وب

برچسب های متا گراف (Open Graph)و  توییتر(Twitter card) :

در همگام سازی رسانه های اجتماعی خود می توانید از این برچسب استفاده کنید. این همگام سازی بین فیس بوک ، لینکدین و گوگل ،  وبسایت شما را ارتقا می بخشد.

شکاف بین طراحی وب سایت و سئو را کامل کنید.

یک وب سایت مطلوب برای بازدید کننده ها، از طریق هماهنگی بین یک تیم طراحی وب و یک تیم SEO می تواند آغاز شود. در ابتدا ارتباط و هماهنگی بین تیم ها برقرار کنید. با این کار می توانید نقطه عطف خود را هدف ویژه ای قرار دهید که برای مخاطبان هدفمند شما نیز قابل مشاهده خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید